Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

contenr.2

همه چیز درباره ی کانکس دست دوم

کانکس ها نیز مانند سایر محصولات و سازه های از پیش ساخته شده دارای نوع کارکرده و کانکس دست دوم و انواع آن  هستند که البته این نوع کانکس طرفداران بیشتری دارد. کانکس ها را میتوان پس از استفاده به چرخه خرید و فروش بازگرداند معمولا پیمانکاران ساختمانی که باید استراحت گاه کارگران یا دفترکارشان نزدیک محل احداث ساختمان باشد احتیاج بیشتری کانکس خواهند داشت. زیرا قیمت کانکس دست دوم پایین تر از کانکس نو است. علاوه بر هزینه پایین، این کانکس را میتوان به راحتی جابجا کرد و در مکان دلخواه به عنوان استراحت گاه از آن استفاده کرد. این کانکس گاهی دقیقا مانند روز اول نو و سالم هستند و گاهی نیز نیاز به بازسازی دارند.

قیمت کانکس دست دوم

قیمت کانکس دست دوم با توجه به میزان سالم بودن کانکس، تجهیزات و امکانات و تاسیسات آب و برق، سال تولید و ابعاد و اندازه ی کانکس متغییر است اما به طور کلی قیمت این نوع کانکس حدود 30 تا 40 درصد از کانکس نو پایین تر است مگر اینکه کانکس به تعمیر اساسی یا تعویض احتیاج داشته باشد. برای قیمت گذاری روی کانکس باید از کسانی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند کمک بگیرید تا با ارزش گذاری کانکس قیمت منصفانه را اعلام کنند.

یکی از خدمات  یووا کانکس ارزش گذاری و تعیین قیمت این نوع کانکس است. هنگام خرید این نوع کانکس باید توجه داشته باشید که اگر کانکس نیاز به تعمیر دارد، هزینه ی تعمیر از هزینه ی خرید کانکس نو بالاتر نرود. قبل از خرید  این کانکس باید از چند فروشنده قیمت بگیرید و بهتر است حضوری از کانکس دیدن کنید تا از آسیب ها و خرابی های آن مطلع شوید و سپس برای خرید آن تصمیم بگیرید.

طراحی سایت در کرج

بیشتر بخوانیم : همه چیز درباره کانکس

تجهیزات کانکس دست دوم

کانکس های دست دوم مانند کانکس نو از تجهیزات و امکانات متعدد برخوردارند. با توجه به نوع کانکس، امکانات و تجهیزاتشان متغییر است. ممکن است بعضی از تجهیزات نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند که هزینه ی تعمیرات از مبلغ کانکس کسر خواهد شد.

کانکس مجهز امکانات اولیه ی و ضروری جهت اسکان موقت را دارا می باشد. تجهیزات کانکس دست دوم شامل سرویس های بهداشتی، تخت خواب، وسایل سرمایشی یا گرمایشی، آشپزخانه مجهز به کابینت، سینک ظرفشویی، هود و کانکس های فروشگاهی دارای قفسه و طبقه برای چیدن اقلام مختلف نیز هستند.

بعد از خرید کانکس مطابق سلیقه و نیازتان میتوان تجهیزاتی را به آنها اضافه کرد.

انواع کانکس دست دوم

کانکس های دست دوم نیز مانند کانکس نو از تنوع بالایی بر خوردار هستند اما ممکن است این تنوع به صورت صددرصدی  امکان پذیر نباشد.

از جمله انواع کانکس دست دوم کانکس های سفارشی، ویلایی، کارگاهی، کارگاهی سنگین، بیمارستانی، فروشگاهی و امدادی و … هستند که از لحاظ ابعاد، امکانات و تجهیزات و قیمت با هم متفاوت هستند.

ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا کانکس ویلایی دست دوم نیز خرید و فروش میشود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله؛ اما خیلی محدودتر از سایر کانکس ها.

علت اینکه کانکس های ویلایی کمتر خرید و فروش میشوند این است که خریداران این نوع کانکس ها قصد دارند طولانی مدت از کانکس ویلایی در باغ و ویلای خود استفاده کنند و مثل پیمانکاران پروژه های عمرانی و ساختمانی بعد از اتمام پروژه اقدام به فروش آن ها نمی کنند.

به همین علت است که خرید و فروش کانکس های ویلایی دست دوم بسیار کمتر از کانکس های کارگاهی است و اگر هم خرید و فروش کانکس هایی ویلایی انجام شود معمولا بین همسایگان آنهاست.

همین موضوع باعث محدودیت خرید و فروش کانکس های ویلایی در مراکز فروش سازه های پیش ساخته شده است.

کانکس دست دوم به لحاظ ابعاد

کانکس های دست دوم را به لحاظ ابعاد اکثرا به کانکس های ۲ متری (۲×۲ متر مربع)، ۳ متری (۳×۳ متر مربع)، ۴ متری (۴×۳ مترمربع یا ۴×۲٫۵ متر مربع)، ۶ متری (۶×۳ مترمربع یا ۶×۲٫۵ مترمربع)، ۸ متری (۸×۳ مترمربع یا ۸×۴ مترمربع)، ۱۲ متری (۱۲×۳ مترمربع، ۱۲×۳٫۲ مترمربع، ۱۲×۳٫۵ مترمربع یا ۱۲×۴ مترمربع) و … می شناسند که این ابعاد در میان خریداران و فروشندگان، بسیار معروف و کاربردی ترند.

با این وجود، کانکس دست دوم در بازار، به لحاظ ابعاد و اندازه ار تنوع مطلوبی برخوردار می باشد چون با نگاهی دیگر، این حقیقت را نمی‌شود انکار کرد که کانکس را در هر ابعادی می توان ساخت! بنابراین نوع دست دوم کانکس نیز تقریباً در هر ابعادی موجود می باشد. اما باید این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که بسیاری از پروژه‌های پیش‌ساخته و کانکس‌ها در ابعاد بزرگ (مانند کمپ‌های اداری و مسکونی)، اغلب سفارشی بوده و به صورت دست دوم در بازار ارائه نمی‌شوند و برای نصب و استفاده از آنها قادر نیتیم به بازار کانکس‌های دست دوم مراجعه فرماییم.

بیشتر بخوانیم :قیمت کانکس 6 متری

مزایا و معایب استفاده از کانکس دست دوم

از مزیت های کانکس دست دوم که مهم ترین مزیت است صرفه جویی در هزینه هاست. مزیت دیگر خرید این کانکس این است که نیاز به صرف زمان برای طراحی و تولید کانکس در ابتدای کار نخواهید داشت و کانکس به صورت آماده و به سرعت در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

اما در مورد معایب خرید این نوع کانکس باید بگوییم که همه ی خریداران اطلاعات کافی برای بررسی کانکس را ندارند و این مورد ممکن است ایجاد مشکل کند.

البته اگر به صورت حضوری از کانکس دیدن کنید و از سلامت آن مطمئن شوید احتمال ایجاد مشکل را کاهش میدهد.

ممکن است کانکس دست دوم نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات  داشته باشد که اگر قطعه مورد نظر موجود نباشد خریدار با مشکل مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانیم : قیمت کانکس ویلایی صد متری

کاربرد 

کاربرد کانکس دست دوم آنقدر زیاد است که همواره طرفداران خود را دارد. کانکس های دست دوم را می توان بعد از خرید مجددا تعمیر و بازسازی کرد یا تغییر کاربری داد. تعدادی از کاربرد های کانکس دست دوم و انواع آن را در ادامه عنوان می کنیم:

  1. در پروژه ی عمرانی (کانکس دست دوم معمولا در پروژه های ساختمانی و عمرانی کاربرد فراوان دارد)
  2. در معدن ها و مکان هایی که امکان ساخت و حتی بودجه بالا ندارد
  3.  سرویس بهداشتی خدمات شهری داخل شهر
  4.  کانکس نگهبانی در ورودی پارکینگ ها
  5.  کانکس ویلایی در باغ ها و ویلاها

امکانات 

  • جایگزین کردن با کانکس کارگاهی نو و استفاده به عنوان استراحت گاه کارگران
  • اجرای دو لایه ی ضد زنگ زینگرومات حتی بعد از ساخت کل کانکس کارکرده
  • نصب لوازم متفرقه مثل کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه
  • نصب سینک و آبچکان و سیستم آبدار خانه در کانکس دست دوم
  • تعویض تخته های کف شکسته شده و بازسازی کف کانکس
  • استفاده به عنوان کانکس سرویس بهداشتی
  • قابلیت تعویض نمای داخلی این نوع کانکس
  • اجرای نمای ساندینگ در کانکس کار کرده
  • تعمیر سیستم برق کشی داخلی کانکس
  • قابلیت بازسازی و نوسازیاین نوع کانکس
  • تعویض یا بازسازی درب و پنجره ها
  • نصب حفاظ برای پنجره

قیمت کانکس دست دوم چه مقدار با کانکس نو تفاوت دارد؟

به طور کلی کانکس دست دوم و انواع آن 30 در صد افت قیمت نسبت به کانکس نو دارد. نکته حائز اهمیت در این زمینه، متریال استفاده شده در کانکس، کاربری آن، طوری که از کانکس نگهداری کرده اند و سال ساخت آن دارد. در واقع با نگاه به سال ساخت و شرایط آن عموما شما کاهش هزینه حداقل 30 درصدی را تجربه خواهید کرد. نا گفته نماند در مواردی کانکس، به دلیل آسیب های جدی که دیده است نیاز به تعمیر اساسی دارد.  در این شرایط هزینه تمام شده افزایش می یابد.

یووا کانکس با کادر مجرب و کارشناسان خبره به صورت تخصصی در زمینه ی ساخت و خرید و فروش کانکس های نو و دست دوم در متراژ و ابعاد دلخواه خریداران فعالیت میکند.همواره می توانید برای خرید و فروش کانکس می توانید از کارشناسان یووا کمک بگیرید.