Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

کانکس پست برق

کانکس پست برق

کانکس پست برق یکی از سازه های پیش ساخته می باشد که اکثرا برای شرکت های برق و تلفن جهت جانمایی تاسسیات رک و رک های وزارت نیرو و باطری بوده که با توجه حساسیت این تجهیزات می بایست این سازه را کاملا به صورت سیل طراحی و نمود.
این سازه اکثرا با ساندویچ پانل با عایق پلی یروتان در ابعاد 200×200 یا بزرگتر ساخته می شوند. که در این سازه اکثرا از کولر گازی جهت ثابت نگه داشتن دمای داخل کانکس استفاده می گردد.

کاربرد های کانکس پست برق

به دلیل آنکه در خطوط انتقال DC افت ولتاژ و تلفات ناشی از آن وجود ندارد و پایداری شبکه‌ی قدرت را باعث می‌شوند، این پست‌ ها در شهرک‌ های صنعتی، مجتمع‌ های مسکونی و کارخانه‌ای در سال‌ های اخیر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از پست برق‌ها بیشتر در ولتاژ‌های بالا خصوصا  ۸۰۰ کیلو ولت به بالا و خطوطی با مسافت طولانی به دلیل پایین بودن تلفات استفاده می‌ کنند. کانکس پست برق را اکثرا در داخل زمین یا سطح آن، در حصار یا در ساختمان نصب می کنند.

انواع کانکس پست برق

کانکس پست برق به دو آیتم مهم تقسیم بندی می شوند که به آن ها اشاره می گردد.

قیمت کانکس پست برق

قیمت با توجه به ابعاد و متراژ و متریال مصرفی به شرح زیر محاسبه می شود.
1-کانکس پست برق 2×2 پانلی قیمت فروش 180/000/000 ریال.
2-کانکس پست برق 2/50×2/50 قیمت فروش 210/000/000 ریال.
3-کانکس پست برق 2×3 قیمت فروش 230/000/00 ریال.

اصول ساخت

این کانکس باید در برابر آب و گرد و غبار کاملا ایزوله باشد. تا به دستگاه و تجهیزاتی که درون آن نصب گردیده آسیبی وارد نکند. و در برخی موارد برای خنک کردن دستگاه نیز یک کولر گازی بر روی آن نصب می شود. تا دمای فضای داخلی را کنترل کرده و بیش از حد دستگاه گرم نشود. بهترین سازه برای این نوع کانکس، کانکس ساندویچ پانل زیرا هم عایق بسیار خوبی برای سرما و گرما می باشد. و هم کاملا متریال ها همگن بوده که از نفوظ گرد و غبار به فضای داخلی جلوگیری می کند.

مشخصات فنی

  1. شاسی کف : از IPE نمره 14 بصورت دور کلاف با تیر ریزی داخلی از ناودانی نمره 10 جهت استحکام کف کانکس.
  2. اسکلت(structure ): کانکس از پروفیلهای استاندارد 40×40 ، 80×40 با ضخامت 2 میل برای بدنه و کف کانکس و علاوه بر آن چهار عدد ناودانی آهنی نمره 10 که بر روی شاسی جوش داده میشود که بتوان کانکس را با جرثقیل جابه جا نمود.
  3. استراکچر: فلزی قابها و دیوارها و سقف از ورق های آهنی خم شده به ضخامت 2 میلمتر با اجرای ضد زنگ (طوسی) با رنگ آمیزی کامل.
  4. پوشش خارجی و داخلی : دیوارها و سقف از نوع ساندویچ پانل دو رو ورق آلوزینک به ضخامت 5/. میلیمتر با عایق تزریقی پلی یورتان با ضخامت 4 سانتی متر با دانسیته 2±40 کلیوگرم در متر مکعب میباشد.

دیگر مشخصات

  1. پوشش داخلی کف: کانکس از تخته های چند لایی با ضخامت mil 18 واترپروف با مارک فارلین پلکس یا کریندو بهمراه کفپوش درج یک (وینی فلکس آلمانی) بهمراه قرنیز cm 5 .
  2. درب های بیرونی و داخلی و پنجره ها: از نوع UPVC با مارک ویستا بست بهمراه یراق آلات درجه یک ترک با تزریق گاز آرگن.
  3. تاسیسات برقی: با استفاده از مهتابی رفلکتوری دوقلو با مارک مازی نور یا هیوا ، داخل کانال های مخصوص هدایت سیم (داکت های پلاستیکی با مارک دودمان ) ، کلید و پریزها ، کلید مینیاتوری و چراغ تونلی با مارک لگراند ، سیمها و کابلها جهت سیم کشی با نمره 2.5 ، 4 و 6 بوده و برای سرمایش و گرمایش یک ورودی جدا بهمراه کلید مینیاتوری A 32 با کابل نمره 6 اجرا خواهد شد.
  4. فلاشینگ و گاتر آب: با استفاده از ورقهای خم شده به ضخامت cm 5 ، از نوع پیش رنگ کوره ایی بهمراه لوله های پولیکا بهمراه زانویی جهت هدایت آب باران و برف.
  5. رنگ آمیزی: اجرای رنگ آمیزی بدنه و سقف از نوع روغنی سریع و خشک طبق در خواست خریدار محترم.