Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

کانکس ساندویچ پانل

کانکس ساندویچ پانل

کانکس ساندویچ پانل یا همان کانکس پانلی تفاوت بسیار آشکاری با کانکس معمولی دارد. تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی در نوع عایق و نوع ورق بکاره رفته می باشد. عایق میانی در این کانکس از نوع پلی یورتان و ورق از نوع آلوزینک بوده است. در صورتی که عایق مورد استفاده در کانکس معمولی از نوع پلاستوفوم و ورق بیرونی کانکس گالوانیزه از نوع معمولی می باشد.

کانکس ساندویچ پانل یووا در ابعاد استاندارد و کاربری های، کانکس نگهبانی، کانکس اداری ۶ متری، کانکس اداری ۱۰ متری، کانکس اداری ۱۲ متری، کانکس سالنی، کانکس سرویس بهداشتی و حمام، کانکس اجرا در محل، حفاری و…. طراحی و آماده تحویل خدمت مشتریان عزیز می باشد.

طراحی سایت در کرج

کاربرد کانکس های ساندویچ پانل

این کانکس از پرکاربرد ترین کانکس ها می باشد. و عایقی مقاوم است و از پر استفاده ترین مصالح در کانکس ها می باشد. همچنین از نفوذ باران هم جلوگیری می کند. در ادامه به کاربرد های این نوع کانس اشاره می کنیم:

  • بیمارستان در مناطق محروم
  • پشت بند تریلر
  • آزمایشگاه
  • سردخانه
  • اورژانس
  • کانتینر

انواع این کانکس

این کانکس ها انواع مختلفی با کاربرد های مختلفی دارد. مثل کانکس پانلی ساده، دفتری، صنعتی، مسکونی، سیار، با ابعاد بزرگ، با ابعاد کوچک و کاربرد های دیگر دارد که در بالا به ان اشاره کردیم.

کانکس های پانلی ساده

متداول ترین و عمومی ترین نوع کانکس پانلی مکعب مستطیل های ساده که معمولا سفید رنگ بوده هستند. این مدل بیشتر برای کارگاه های عمرانی و پروژه های ساخت و ساز استفاده می شود. به همین علت اکثرا این دسته از کانکس های ساندویچ پانلی در ابعاد استاندارد و بصورت روتین به تولید میرسند که حمل و جابجایی آنها ساده و قابلیت انطباق با کاربری های عمومی نظیر دفتر مهندسین پروژه ، غذاخوری پرسنل ، اتاق اسکان نیروی کار و دیگر کاربری های مشابه را داشته باشند. بطور معمول کانکس پانلی ساده بصورت سالنی تولید شده و بجز سیستم برق کشی امکانات دیگری داخل آنها قرار ندارد اما بصورت سفارشی می توان داخل آنها آبدارخانه و پارتیشن های داخلی نصب کرد.

حمل و نصب

می توان گفت حدودا همه این کانکس ها توسط تریلی یا جرثقیل بارگیری به محل نصب می شود. به جز ان هایی که در محل نصب ساخته می شوند و دیگر نیازی به حمل و نقل نیست. گاهی برای حمل و نقل این کانکس ها بیش از یک یا دو تریلی هم نیاز است. برای نصب این سازه ها در محل فقط کافیست یک صفحه صاف سکو مانند، که از زمین 20 الی 50 سانت فاصله دارد داشته باشیم. باید برای امنیت بیشتر سازه پس از سوار شدن صفحات روی صفحه شاسی های کف به صفه پیچ و مهره شود و جوش بخورد.

تفاوت کانکس معمولی با کانکس ساندویچ پانل چیست؟

بزرگ ترین وجه تمایزی که یک کانکس معمولی با این کانکس دارد عایق بودن ساندویچ پانل است. در کانکس های معمولی از عایق پلی استایرن استفاده می شود اما در این کانکس ها عایق های پلی یورتان مورد استفاده قرار می گیرد. در این کانکس همه دیوار های داخلی و بیرونی گالوانیزه می باشد.

مزایای استفاده از کانکس ساندویچ پانل

 

  •       قیمت کانکس پانلی نسبت به ساخت یک ساختمان معمولی، بسیار کمتر بوده و در نتیجه در اغلب موارد، خرید کانکس پانلی نسبت به ساخت‌و‌ساز، به‌صرفه‌تر و منطقی‌تر می باشد.
  •       به علت عایق بودن دیواره‌ها و همچنین استفاده از پانل سقفی و کفی، صرفه‌جویی بسیار زیادی در هزینه‌های گرمایش و سرمایش اتفاق می‌افتد. این نوع سازه‌ پیش ساخته، قادر است حدود ۲۰ درصد هزینه‌های انرژی ساختمان را پایین بیاورد.
  •       استفاده از ورقه‌های ساندویچ پنل دارای تاییدیه می باشد که توسط مرجع صدور گواهینامه مستقل بین المللی تایید شده است.
  •       استفاده از ساندویچ پانل کانکساین امکان را به شما می‌دهد که علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها در تولید و نگهداری سازه خود، سرعت و سادگی بیشتری هنگام سفارش، نصب و استفاده از آن تجربه کنید

حمل و نصب کانکس ساندویچ پانل

تقریبا اکثر کانکس های ساندویچ پانل به جز نوع اجرا در محل آن به وسیله جرثقیل بارگیری و با تریلی حمل می شوند. در نوع هایی که ابعاد بزرگ و سازه دوقلو است دو تریلی مجزا برای حمل آن ( گاها نیز بیش از دو تریلی) لازم دارد. و پس از انتقال سازه  در محل این قطعات مونتاژ می شود. جهت نصب آنها در محل فقط کافی است سطحی صاف وجود داشته باشد و بهتر است که این سطح حدود 20 تا 50 سانتی متر  از زمین بالاتر باشد.