Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

ساخت کانکس با ساندویچ پانل

ساخت کانکس با ساندویچ پانل

ساخت کانکس با ساندویچ پانل: ساندویچ پانل سازه ای چند لایه است که در ساخت و ساز بناها مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه در واقع جایگزین مصالح سنتی چون سیمان و گچ است. لایه ها در ساندویچ پانل دارای خواص فیزیکی و مکانیکی منحصر بفرد هستند. تعداد و نوع آن ها متناسب با نوع سازه و مکان ساخت تعیین می شود. مهم ترین مزیت پانل ها صرفه جویی در هزینه های مصالح و انرژی برای ساخت یک سازه است. انواع آن شامل ساندویچ پانل دیواری و سقفی است.

روش تولید

همان طور که گفته شد روش ساخت کانکس های مختلف مشابه یکدیگر است. برای تولید کانکس با ساندویچ پانل مراحل زیر طی می شود:

اولین مرحله، برنامه ریزی برای خرید مواد اولیه با توجه به ابعاد و اندازه کانکس و امکانات مورد نظر مشتری است.
دومین مرحله، ساخت اسکلت با استفاده از تیرآهن است. برای ثبات تیرآهن از قید استفاده می شود. سپس پوشش کف و پس از آن پوشش سقف و دیوارها با استفاده از ورق گالوانیزه انجام می شود.
مرحله بعدی ، عایق بندی دیوارهای کانکس است که اهمیت زیادی دارد. بهترین گزینه برای ساخت کانکس استفاده از ساندویچ پانل است. این سازه علاوه بر استحکام و عملکرد بالا دارای طرح ها و رنگ های متنوع است که به ایجاد نمایی زیبا در کانکس نیز کمک می کند. ساندویچ پانل متشکل از فوم نسوز با دانسیته و تراکم بالا است که یک عایق بندی ایمن و مطمئن را فراهم می کند.

برای عایق بندی سقف از سیلیکون مایع و تزریق فوم پلی اورتان در درزها و شکاف ها استفاده می شود. با این کار از ورود گرد و غبار، رطوبت و حشرات نیز جلوگیری می شود. در ساخت این کانکسپس از عایق بندی نوبت به نصب درب و پنجره، کفپوش و تاسیسات برقی کشی و لوله کشی است.

در آخرین مرحله ساخت کانکس، رنگ آمیزی نمای خارجی کانکس و تمیز کاری انجام می شود و پس از آن کانکس تولید شده آماده بارگیری خواهد بود.

کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی چه تفاوتی دارد؟

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی در عایق بودن آن می باشد. در کانکس های پانلی، عایق پلی بورتان مورد استفاده قرار می گیرد. اما در کانکس معمولی، یونولیت مورد استفاده قرار می گیرد. عایق پلی یورتان مقاومت بسیاری در برابر رطوبت، سرما و گرما دارد. همچنین علاوه بر دیوار های بیرونی، دیوار های داخلی هم از ورق های گالوانیزه می باشد.

مزایای ساخت کانکس با ساندویچ

ساخت کانکس ساندویچ پانل مزایای زیادی دارد. اما مهم ترین آن حفظ انرژی و دمای محیط با بالاترین و بهترین کیفیت می باشد. زیرا عایق فشرده ای در میان جداره دیواره ها تزریق می شود که کاملا مشابه با بدنه یخچال عمل می کند. و از هرگونه تبادل حرارتی بین فضای داخل و بیرون سازه جلوگیری می کند. این ویژگی یکی از مهم ترین دلایل ساخت کانکس با ساندویچ پانل در آب و هوای های خیلی سرد یا خیلی گرم می باشد. از مزایای مهم دیگری که این سازه دارد سبک بودن آن است. که همین، دلیل مقاوت بسیار بالای سازه در برابر زلزله می باشد.

قیمت کانکس ساندویچ پانل

بسته به نوع کاربری که که کانکس خواهد داشت مصالح اولیه ان هم متفاوت است. به همین دلیل قیمت کانکس متغیر است. برای ساخت کانکس مواد اولیه ان فرق می کند. معمولا برای ساخت کانکس از آلومینیوم، آلوزینک، گالوانیزه استفاده می شود. به دلیل اینکه گالوانیزه از دیگر ورقه ها سخت تر است اکثرا از گالوانیزه استفاده می شود.