Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

کانکس نما کامپوزیت

کانکس نما کامپوزیت

سازه کانکس نگهبانی نما کامپوزیت دارای نمای بسیار زیبا و لوکس می باشد که نمای کانکس کامپوزیت به علت مقاومت بالا در برابر باران و شرایط جوی و ضد حریق بوده بسیار مناسب بوده است. همچنین بسیاری از کانکس ها در طی گذشت سال ها توسط تابش نور افتاب دچار رنگ پریدگی می شوند اما کانکس های نمای کامپوزیتی در کنار تنوع رنگ زیادی که دارد مقاومت بالایی هم در برابر اب و هوای مختلف دارد. و کانکس نما کامپوزیت اکثرا جهت استفاده در مقابل مراکز تجاری و کانکس گیت ورودی ادارت و موسسات مورد استفاده قرار می گیرد.

کانکس نما کامپوزیت چه ویژگی هایی دارد؟

کانکس کامپوزیتی ساخته شده از مواد کامپوزیتی هستند که برای استفاده در موقعیت‌های مختلفی مانند پروژه‌های ساختمانی، نیروگاه‌ها، معادن، آزمایشگاه‌ها و غیره به کار می‌روند.
کانکس های کامپوزیتی از موادی مانند فیبرگلاس و رزین ساخته می‌شوند و به دلیل خاصیت سبک و مقاومت بالایی که دارند، برای ساخت کانکس هایی با وزن سبک و قابل حمل مناسب هستند. همچنین، کانکس کامپوزیتی مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی و تغییرات دمایی دارند.
از دیگر مزایای کانکس های کامپوزیتی می‌توان به سهولت ترمیم و تعمیرآنها نسبت به کانکس های فلزی اشاره کرد. همچنین، برخلاف کانکس های فلزی، کانکس های کامپوزیتی قابلیت جذب امواج الکترومغناطیسی را ندارند که برای برخی کاربردهای حساس مانند آزمایشگاه‌ها مهم است.

کانکس کامپوزیتی نسبت به مصالح دیگر در ساخت کانکس تنوع و ماندگاری رنگ در برابر هرنوع شرایط جوی و حتی تابش مستقیم نور خورشید در طول چندین سال بیشتری دارد. زیرا رنگ های متداول که در نمای سازه های پیش ساخته استفاده می گردد و پس از گذشت یه مدت بر اثر تابش بیش از حد خورشید دچار رنگ پریدگی و افتاب سوخگی می شود. و این در صورتی است که رنگ کامپوزیت ها تا حداقل 20 سال بدون کوچکترین تغییری ماندگاری دارد و دلیل این پایداری رنگ استفاده از رزین همگن کننده رنگ می باشد.

طراحی سایت در کرج

مشخصات فنی کانکس نما کامپوزیت کیترینگ

بصورت کلی می بایست برای عایق بودن سازه نوع سازه از پانل استفاده کرد. چون دمای داخلی سازه می بایست برای مدت طولانی یکنواخت باشد غذا در مسیر دمای خود را حفظ نماید. پانل با توجه به عایق صوتی حرارتی در مدت زمان مناسب مانند یک یخچال عمل کرده و مانع فاسد شدن غذا می گردد.

کانکس کترینگ سیار نما کامپوزیت برای فروش غذا کلیه پنجره ها نیز از نوع پانلی و جک دار می باشد که پرت حرارتی به حداقل برسد. کلیه باز شوها از نوع جکی بوده که به راحتی باز و بسته شوند.کانکس کترینگ سیار دارای دو محور یکی ثابت و دیگری گردان با زیربندی مستحکم می باشد.

متریال استفاده شده در جنس این نما از پلی اتیلن و الومینیوم می باشد. این متریال به دلیل وجود الومینیوم در ان به شدت  در برابر زنگ زدگی مقاوم است. ذرات معلق در هوا و الودگی را جذب نمی کند، سبک، ضد حریق و اکوستیک است .

انواع کامپوزیت

  • PMC ( کامپوزیت زمینه سرامیکی)
  • CMC ( کامپوزیت زمینه پلیمری)
  • MMC ( کامپوزیت زمینه فلزی)

این کامپوزیت ها تقویت کننده های مختلفی دارد. برای مثال FRC , WRC , FRC . که به ترتیب با فیبر، ذرات، ویسکرز تقویت می شوند. در ایران بیشتر از کامپوزیت های بر پایه فلز استفاده می شود.

انواع کانکس با نمای کامپوزیت

شاید در گذشته کمتر و لی امروزه بیشتر کانکس هایی که دارای کاربری های ویژه ای از قبیل فروشگاهی ، حراستی ، کانکس نگهبانی و نوع های نمایشگاهی از نوع نما کامپوزیت می باشند چرا که در این نوع سازه ها رنگ ، دوام و زیبایی طاهری برای خریداران نکته قابل توجهی بوده و به مزایای این روش به خوبی آگاهی دارند.

قیمت کانکس کامپوزیت

دسته محصولات کانکس کامپوزیت بیشتر شامل نمونه های اختصاصی و سفارشی می شود. قیمت آن ها هم با یکدیگر متفاوت می باشد و قیمت کانکس با توجه به طرح کلی و نوع سازه محاسبه خواهد شد.
اما به طور کل رنج قیمت تقریبا بالایی نسبت به نوع های ساده و فلزی دارد. زیرا ورق های کامپوزیت که در نمای کانکس مورد استفاده قرار می گیرد هم دارای قیمت پایه بیشتری است. و هم دقت انجام کار روی این سازه ها بسیار بالا تر و زمان تولید بیشتر می باشد. بنابراین هزینه ساخت بالاتری هم دارد.