Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

container5

همه چیز درباره کانکس



همه چیز درباره کانکس

مزایا و همه چیز درباره کانکس 

همه چیز درباره کانکس: امروزه استفاده از کانکس های پیش ساخته بسیار متداول تر از گذشته است. به دلیل مزایای زیاد کانکس ها تنوع و کاربردهای مختلف آن ها میزان تقاضای بسیار بالایی دارند. یکی از مهم ترین مزیت های کانکس ها صرفه جویی در زمان و هزینه بوده و نکته جالب توجه قابلیت جابه جایی آن هاست. کانکس های پیش ساخته در مدت زمانی کوتاهی ساخته شده و برای کاربرد مورد نظر تجهیز می شوند.

در این مطلب می خواهیم مشخصات و ویژگی های کانکس را برشمریم و همچنین به کاربردهای مختلف آن بپردازیم.

پوشش داخلی کانکس

نمای داخلی کانکس می تواند از متریال مختلفی ساخته شود. به طور کلی برای طراحی و پوشش نمای داخلی کانکس از چند روش خاص استفاده می شود. که عبارتند از نما دیوارپوش روکشدار، نما دیوارپوش سفید، نمای ساندویچ پانل و نما PVC چاپی.

نما دیوارپوش روکشدار متداول ترین روش برای پوشش داخلی کانکس است که در طرح و رنگ های بسیار متنوعی استفاده می شود.

نما دیوارپوش سفید روش دیگری برای پوشش داخلی کانکس است. که بیشتر برای کانکس هایی که به عنوان کارگاه و مناسب کارگران ساخته می شوند استفاده می شود.

نمای داخلی ساندویچ پانل نیز روش دیگری است. که دو ورق آلوزینک داشته که در این از کانکس ها می توان از دیوارپوش نیز استفاده کرد.

پوشش داخلی کانکس توسط PVC چاپی نیز یکی از روش های محبوب بوده که استفاده از آن برای کانکس های کارگاهی و اداری متداول تر است.

انواع کانکس

همانطور که گفته شد کانکس ها می توانند با توجه به ساختار و ابعاد و متریال خاصی که در آن به کار رفته است کاربردهای مختلفی داشته باشند. در ادامه این مطلب به شرح مختصر انواع کانکس ها و امکانات و ویژگی های آن ها می پردازیم.

بیشتر بخوانیم : کانکس دست دوم و انواع آن

کانکس ویلایی و مسکونی

کانکس های پیش ساخته ای که امکانات مورد نیاز زندگی و رفاهی نظیر سرویس بهداشتی، اتاق خواب، فضای پذیرایی و… در آن مهیا باشد در دسته کانکس ویلایی و مسکونی قرار می گیرد. سرویس بهداشتی و حمام این نوع از کانکس کاملا مجهز و دارای کف پوش و دیوار پوش مخصوص بوده و لوله کشی آب و فاضلاب در آن تعبیه شده است.

کانکس کارگاهی

این نوع کانکس که برای اسکان پرسنل برای استراحت و یا در ساعت کاری از آن استفاده می شود یا مجهز به تخت خواب برای کارگرانی که شب در کارگاه می مانند مناسب است.

کانکس اداری

کانکس های اداری یا مدیریتی نوع دیگری است که برای برگذاری جلسات و گردهمایی و همچنین مدیریت پروژه ها بسیار مناسب می باشد. ابعاد و اندازه های این نوع از کانکس بزرگتر بوده طراحی داخلی و نمای بیرونی شکیل تری دارند.
این مدل کانکس ها، معمولا بدون واحدهای اضافی و پارتیشن ها می باشد. کانکس های اداری عموما به شکل مربع و مستطیل ساخته می شوند. اما گاها کاربری ان ایجاب می کند که به شکل منحنی ساخته شود. این کانکس ها امروزه کاربری  بسیاری دارد برای مثال: سالن کنفرانس و جلسات، انبار محصولات، سالن گردهمایی، سالن های اداری، می باشد.

کانکس سرویس بهداشتی 

کانکس های سرویس بهداشتی از نوع پرکاربرد بوده و دارای تقاضای بسیاری است. استفاده از کانکس سرویس بهداشتی برای معابر عمومی بسیار متداول است. در ساختمان های نیمه کاره که فاقد امکانات رفاهی هستند و محل استراحت بین شهرها، کارگاه های ساختمانی و پارک ها معمولا از این نوع سازه های پیش ساخته استفاده می شود.

 

 

بیشتر بخوانیم : قیمت کانکس ویلایی

همه چیز درباره کانکس و کاربرد ان

طراحی سایت در کرج

کانکس مدرسه

در مناطق محروم و مناطق عشایری و روستایی که امکان ساخت ساختمان با مصالح و آجر و سیمان محیا نباشد استفاده از کانکس می تواند راهکار مناسبی باشد. معمولا برای کانکس مدرسه از ساختار دولایه هستند که بین لایه ها از عایق حرارتی و صدا استفاده می شود.

کانکس نگهبانی

امروزه در جاهای مختلف استفاده از کانکس نگهبانی به چشم میخورد. یک اتاقک ساده و کوچک با طراحی داخلی و بیرونی مناسب که عموما در کارخانه ها، شرکت ها، سازمان ها و پادگان ها و… استفاده می شود. در کانکس های نگهبانی به دید و تسلط به محیط اطراف و روشنایی بسیار توجه می شود.

کانکس فروشگاهی

کاربرد دیگری که برای کانکس ها می توان در نظر گرفت امکان استفاده به صورت فروشگاه است. معمولا در نمایشگاه ها و مراکز فروش میوه و تره بار یا سوپر مارکت های بین راهی یا مدارس برای فروش تغذیه به دانش آموزان از کانکس استفاده می شود.

همه چیز درباره کانکس

همه چیز درباره کانکس و جنس ان

با توجه به اینکه سازه های پیش ساخته قابل حمل بوده و ممکن است در مناطق مختلفی استفاده شوند باید به نوع مصالح بکار رفته در ساخت آن متناسب با منطقه آب و هوایی مورد نظر توجه ویژه ای داشت. به طور مثال در مناطق گرمسیری باید از عایق حرارتی استفاده شود برای کانکس هایی که در مناطق سردسیری و مرطوب استفاده می شوند باید مصالح استفاده شده در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند. بنابراین نمی توان گفت در ساخت کانکس از متریال مشخصی استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت از موادی چون ورقه های فولادی، کامپوزیت آلومینیمی، چوب، پروفیل های آهنی و یا مواد پلی اورتان استفاده می شود.

بیشتر بخوانیم : تعمیرات کانکس

بهترین کانکس از نظر سرمایشی و گرمایشی

سرمایش و گرمایش موضوع مهمی است که باید در ساخت کانکس به آن توجه ویژه ای شود. برای بازدهی بهتر سیستم سرمایش و گرمایش باید در ساخت آن عایق کاری و مقاومت بدنه مناسب باشد. به این منظور در بین دو لایه تشکیل دهنده کانکس از عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود.

برای ایجاد سیستم گرمایشی و سرمایشی می توان از شوفاژهای برقی و اسپیلت استفاده کرد. البته استفاده از کولر آبی نیز امکان پذیر است اما بهترین مورد برای ایجاد سرمایش و گرمایش اسپیلت است که هر دو نیاز را به خوبی برآورده می کند.

قابل ذکر است که بهترین کانکس از نظر سرمایشی و گرمایشی کانکس های ساندویچ پانل هستند که موارد مورد نیاز مانند عایق کاری و مقاومت و … به خوبی در آن ها رعایت شده است.

مراحل ساخت کانکس

روش ساخت و تولید کانکس در انواع متفاوت آن تقریبا یکسان با متریال های مختلفی می باشد. یکی از مهمترین عوامل در تولید و ساخت کانکس استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد است. نمیتوان گفت که چون کانکس ها از فضای محدودی برخوردارند نمی توانند امکانات یک منزل و خانه را  داشته باشند.

  • در مرحله اول ساخت کانکس، باید نوع کاربرد آن مشخص گردد تا مواد اولیه ساخت آن با توجه به شرایط انتخاب گردد.
  • در مرحله دوم، میرسیم به ساخت اسکلت که ابتدا دو شاخه تیرآهن را به صورت موازی با فاصله در کنار یکدیگر قرار داده می شوند و سپس بنای اصلی کانکس بروی این دو تیرآهن سوار خواهد شد. در کانکس هایی با ارتفاع زیاد، جنس این تیرآهن ها باید به صورتی باشد که توان تحمل وزن زیاد سازه را داشته باشد.
  • مرحله سوم، دراین مرحله پس از ساخت اسکلت و بنای اصلی نوبت به اجرای جزئیاتی مانند: زنگ آمیزی سازه، نصب در، پنجره و .. می رسد. که بسته به نیاز و سلیقه مشتری تهیه می گردد.
  • مرحله چهارم، نوبت پوشش خارجی و نصب امکانات می باشد. در این مرحله پوشش سقف و عایق کاری انجام می شود و امکاناتی نظیر کابینت، لامپ کشی و .. نصب می گردد. و در اخر تست نهایی توسط شرکت سازنده کانکس انجام می شود و تحویل مشتری در محل داده خواهد گردید

با کیفیت ترین نوع کانکس، وزن کانکس

شرکت صنعتی یووا با کیفیت های مختلف کانکس تولید می کند که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. به طور کلی در سه کیفیت مختلف کانکس ممتاز، درجه یک، معمولی ساخته می شوند. خریداران محترم در نظر داشته باشند که کانکس های با کیفیت درجه 2 و 3 در شرکت یووا ساخته نمی شوند. کانکس ممتاز بهترین و با کیفیت ترین نوع آن است ساخته می شوند و همه موارد مهم عایق کاری صوتی و حرارتی و مقاومت بالا در آن رعایت شده است.

وزن کانکس هرچقدر سنگین تر باشد مقاوم تر و بهتر بوده که این موضوع در کانکس های با کیفیت شرکت یووا به خوبی رعایت شده است. این نکته را باید مد نظر داشته باشید که کانکس ها از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با هم ندارند و این کیفیت ساخت و متریال به کار برده است که آن ها را از هم متمایز می کند.