Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

کانکس اتاق تمیز

کانکس اتاق تمیز

کانکس اتاق تمیز یا همان کلین روز از تولیدات دیگر مجموعه ما است. و این سازه خاص بیشتر در صنایع پزشکی جهت محیط های بسیار تمیز با درصد بالا برای کشت خون و دیگر کارهای پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. در اصل باید گفت اتاق تمیز به یک فضای از یک سازه گفته می شود. که میزان آلودگی و گرد و خاک در این فضا باید صفر بوده ودرجه حرارات آن نیز با توجه به محیط کار با توجه به هواساز ها که در سقف آن قرار میگیرند باید تعیین می گردد.

کلین روم در کلاسهای خاصی طراحی و تولید می گردد. که هر کدام از این کلاس ها برای کار خاصی انجام می گردد. به طور مثال کلاس متوسط آن برای سلول های بنیادی استفاده می گردد. و قطعات و لوازم داخلی آن حتما باید دارای استاندارهای خاص خود باشند تا بتوانند تاییده وزارت بهداشت را دریافت نماید.

کاربری

کانکس اتاق تمیز دارای کاربری خاصی از جمله مصارف در صنایع غذایی، دارویی، بیمارستانها، داندانپزشکی، مواد پروتئینی می باشد. و دیواره ها و سقف سازه از ساندویچ پانل پلی یورتان دو رو ورق صاف در زمان ساخت آن استفاده مگردد. جهت محل اتصال دو دیوارها بابت درز بندی از نوعی کرو های خاص استفاده شده و درب ها و پنجره ها بسیار خاص می باشند. که باعث گردد هیچ گونه غبار یا ذرات ریز معلق به داخل سازه نفوذ نکند.

کف کانکس اتاق تمیز در بیشتر موارد اپوکسی کار شده. و در نوع کلاس های بالا از هواس سازه های خاصی استفاده می شود. که در آن ها تصفیه کننده هوا، مکنده و دمنده، دستگاه های کنترل درجه رطوبت هوا نصب می گردد. قطعات مورد استفاده در کلین روم از قیمت بالایی برخودار است. و در زمان قیمت گذاری با توجه به کلاس و نوع مصالح و دستگاه های داخلی قیمت آن مشخص می شود. با توجه داشت که در بعضی موارد دیده شده است که از ساختمان های سنتی نیز جهت کاربری کلین استفاده می شود. که این سازه در گذشته ساخته و مورد استفاده قرار گرفته اند.

مراحل ساخت و نصب اتاق تمیز

طراحی و ساخت یک اتاق تمیز به عوامل خاصی مربوط می گردد که آن ها را در این متن توضیح خواهیم داد از جمله نوع کلاس از مهم ترین موارد می باشد که کلا کلین روم در سه کلاس طراحی و ساخته می شود. مورد دوم دور بودن سازه از محل های شلوغ و خارج از هر گونه آودگی، پس از مشخص شدن موارد بالا طبق طراحی از قبل انجام شده با توجه به اینکه اتاق تمیز دارای سازه نمی باشد مراحل ساخت و اتاق بندی ها شروع و پس از نصب درب و پنجره ها مرحله کف سازی انجام و سپس اپوکسی کامل شده و تجهیزات داخلی با توجه به کلاس آن در آن نصب می گردند. باید توجه داشت کلین روم میبایست در طول روز نسبت به نظافت آن چه داخل و چه خارج سازه موارد بهداشتی رعایت گردند و این امر بسیار مهم میباشد.

قیمت کانکس اتاق تمیز

قیمت گذاری در این سازه بسایر ساده می باشد همانطور که در بالا توضیح داده شد با توجه به نوع کلاس، مصالح و متراژ آن قیمت گذاری شده و با توجه به گران بودن تجهیرات داخلی قیمت هر متر مربع کلین روم طبق استاندارد جهانی و نوع کاربری آن که در چه بخشی قرار است مورد استفاده قرار گیرد 25.000.000 تومان به ازا هر متر مربع بوده و در برخی موارد نیز دیده شده است که خریداران فقط سازه را میخواهند که در این صورت پس از حذف قیمت تجهیزات داخلی فقط قیمت نهایی سازه به مشتری اعلام میگردد.