Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

کانکس اضافه بنا

کانکس اضافه بنا چیست

یکی از مشکلات اکثر مشتریان و خریدارن کانکس اضافه بنا به دلیل کمبود فضا خواهان یک فضا به صورت پیش ساخته در بام یا حیاط خود می باشند. که این سازه اکثرا برای فضای مسکونی و انباری مورد استفاده قرار می گیرد.

کانکس اضافه بنا در بام

این سازه به دلیل کمبود فضا در بام طراحی و توسط تیم سازنده شرکت یووا به صورت جوشی یا پیچ و مهره ایی با دو متریال مختلف یا گالوانیزه یا ساندویچ پانل پلی یورتان ساخته می گردد. کاربری کانکس اضافه بنا در بام به صورت زیر می باشد.

1- کانکس سرایه داری 
2- کانکس سالن اجتماعات 
3- کانکس انباری 
5- کانکس خوابگاهی

در حیاط

کانکس اضافه بنا در حیاط بیشتر در حیاط یا تراس های بزرگ انجام می شود. که جرثقیل قادر به حمل و جابه جایی کانکس در کوچه یا حیاط نمی باشد. که بهترین گزینه ساخت سازه به صورت پیش ساخته در حیاط می باشد. کاربری کانکس اضافه بنا در زیر توضیح داده می شود.

1- کانکس سرویس بهداشتی پیش ساخته
2- کانکس کلاس درس اضافه بنا
3- کانکس ورزشی اضافه بنا
4- کانکس آشپزخانه اضافه بنا
5- کانکس حمام اضافه بنا 

موارد استفاده از کانکس اضافه بنا

  • جهت اسکان کادر درمانی یا اورژانس در بیمارستان ‌
  • جهت استفاده برای انبار مواد غذایی در پادگان‌ ها
  • استفاده در منزل و به عنوان انباری
  • استفاده درکارخانه‌ها یا پروژه‌ها
  • پشت بام منازل مسکونی
  • استفاده برای انبار دارو

نکات فنی ساخت کانکس اضافه بنا

نکات بسیار مهمی در هنگام مشاوره و بازدید از محل ساخت کانکس دارای اهمیت می باشد. که باید حتما به آن ها توجه نمود که در زیر به آن ها می پردازیم.

  1. مهر سازه از کف جهت جلوگیری از واژگونی کانکس در زمان طوفان و تند باد شدید
  2. استفاده از ایزوگام در زیر قسمت شاسی جهت جلوگیری از فرسودگی کف بام
  3. استفاده از ساندویچ پانل به علت وزن کم و مقاومت بالا
  4. شیب مناسب سقف جهت هدایت آب باران و برف
  5. عمر ساختمان

مشخصات فنی

  1.  طراحی سازه مطابق با آئین نامه های مقررات ملی ساختمان ( مبحث 6 بارگذاری و 10 طراحی سازه ) و زلزله 2800 و اجرای اسکلت های فلزی ستون ها و تیرها از پروفیل در مقاطع (40×40)،(80×40)و(80×80) استاندارد و استراکچر فلزی قاب دیواره ها و سقف از ورق های آهنی خم شده به ضخامت 2 میلی متر با اجرای ضد زنگ کامل به رنگ طوسی و آماده شده به صورت جوشی .
  2.  پوشش خارجی و داخلی دیوارها و سقف از نوع ساندویچ پانل دو رو ورق آلوزینک به ضخامت 5/. میلی متر با عایق تزریقی پلی یورتان با ضخامت 4 سانتی متر با دانسیته 2±40 کلیوگرم در متر مکعب می باشد. (تولید شرکت ماموت یا تکنو پانل ترکیه)
  3. نمای داخلی دیوارها از نوع دیوارپوش های روکش دار درجه یک PVC با مارک کمپارس که با ابزار آلات مخصوص و پیچ های سرمته ایی به بدنه ساختمان پیش ساخته نصب می گردد.

  4. پوشش داخلی سقف از تایلهای 60×60 بصورت کلیلک با مارک کناف ایران .
  5. دربهای ورودی بصورت دولنگه و تک لنگه و پنجره ها به صورت بازشو از جنس UPVC با یراق آلات درجه یک استاندارد ایرانی با شیشه دوجداره به ضخامت mil 4 میل با تزریق گاز آرگون ، توری پشه گیر و کلیه پنجره ها دارای پرده لوردراپه می باشند.
  6. دربهای داخلی ساختمان پیش ساخته از نوع HDF با یراق آلات درجه یک و دربهای سرویس های بهداشتی از نوع آلومینیومی می باشند.

دیگر مشخصات

  1. پوشش داخلی کف ساختمان پیش ساخته از نوع سرامیک درجه یک به همراه ملات ماسه و سیمان می باشد.
  2. نصب فلاشینگ و آبرو ها و خط الرأس از ورق های گالوانیزه رنگی به ضخامت 5/0 میلیمتر همراه با اجرا عایق بندی و درزبندی با چسب های ماستیک.
  3. تاسیسات برقی: با استفاده از مهتابی توکار آنادایز 60×60 با مارک هیوا ، داخل کانال های مخصوص هدایت سیم (داکت های پلاستیکی با مارک دودمان ) ، کلید و پریزهای برق و تلفن بصورت روکار ، کلید مینیاتوری و چراغ حباب سقفی با مارک لگراند ، سیم ها و کابل ها جهت سیم کشی با نمره 2.5 ، 4 ، 6، 8 و 10 بوده ، نصب تابلو برق ساختمان پیش ساخته و نصب حفاظ جان جهت کلیه سرویس های بهداشتی.
  4. تاسیسات مکانیکی با استفاده از لوله های سرد و گرم پلی اتیلن، توالت ایرانی (مارک چینی کرد ) ، روشویی با پایه (مارک چینی کرد ) ، جای حوله و صابون ، آیینه و شیر آلات اهرمی درجه یک با مارک قهرمان بوده ، روشنایی سرویس بهداشتی از نوع حباب سقفی با مارک لگراند و داخل هر کابین سرویس بهداشتی یک عدد دریچه 30×30 و هواکش دمپردار 17×17 با مارک دمنده نصب خواهد شد.
  5. آشپزخانه با کابینت هوایی و زمینی تمام MDF (یک متر هوایی و یک متر زمینی) ، سینک دو لگنه با مارک اخوان ، سینک و آبچکان بوده و شیر از نوع آلات اهرمی با مارک قهرمان به همراه گاز 2 شعله رو کار و داخل ساختمان پیش ساخته 4 عدد آبگرمکن زود جوش 200 لیتری نصب خواهد شد.