Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

ساخت کانکس در بام (5)

ساخت کانکس در پشت بام

همانگونه که در مقالات قبلی توضیح داده شد بسیاری از افراد یا شرکت ها و ارگان های دولتی به دلیل کمبود فضا، به فکر ساخت کانکس در بام افتاده و برای این امر میبایست یک سری مراحل طی گردد که این امر انجام گیرد و ساخت این سازه دارای روش خاص خود می باشد.

کاربری کانکس در پشت بام

یکی از مهم ترین عواملی که اکثر شرکتهای دولتی به دنبال این سازه می باشند ساخت سریع و قیمت آن نسبت به ساختمان و یا یک واحد آپارتمان می باشد. با توجه به نوع متریال این سازه دارای کاربردهای متنوعی می باشد که به آن ها اشاره می گردد.

  • کانکس نمازخانه که بسیاری از موسسات بصورت ساختمان پیش ساخته سالنی قابل اجرا می باشد.
  • کانکس انباری که به صورت پیش ساخته در چند کابین و یک کابین ساخته می گردد.
  • سالن اجتماعات که بیشتر برای شرکتهای دولتی استفاده می گردد.
  • سالن غذاخوری برای پرسنل اداری.

مراحل ساخت کانکس روی بام

بطور کلی روش ساخت کانکس روی بام برای ساختمان های استفاده می گردد. که امکان تخلیه سازه توسط جرثقیل امکان پذیر نبوده و بهترین راه برای ساخت سازه ارسال متریال به محل مورد نظر بوده که پس از تخلیه کلیه قطعات توسط بالابر به پست بام انتقال داده شده و مراحل ساخت که در متن پایین به ان اشاره می گردد انجام می شود.

  • کف سازی و پوکه ریزی کف جهت سبک سازی.
  • نصب ساندویچ پانل دیواری و سقفی.
  • نصب کلید پریز و سقف کاذب.
  • اجرای سرامیک و قرنیز.
  • نصب درب و پنجره.
  • اسکلت کانکس.
  • ضد زنگ.

مجوز ساخت کانکس در بام

در نظر داشتن قوانین شهرداری یکی از مهمترین نکات اجرای کانکس در پشت بام، است. این مورد، در رابطه با ساخت اتاق در پشت بام نیز صدق می‌نماید و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. برخی از این قوانین به شزح زیر است:

  •       توجه به مشاع بودن یا نبودن پشت بام

در مجتمع‌های مسکونی، اگر به طور قطعی در سند ذکر نشده باشد که بخشی از پشت بام متعلق به شما است، این فضا، مشاع به حساب می اید و هرگونه دخل و تصرف در آن غیرقانونی می باشد و قادر نیستید اتاقی بر روی این بخش احداث نمایید. البته یکی از نکات اجرای کانکس در پشت بام نیز مربوط به همین موضوع می باشد و این قانون برای احداث کانکس در این فضا نیز صادق است.

  •       در نظر داشتن محاسبات سازه

احداث اتاق بر روی پشت بام و به وسیله مصالح ساختمانی، مستلزم ایجاد بار اضافی بر روی سازه ساختمان می باشد و بهتر است تا تمامی محاسبات مورد نیاز برای احداث این سازه بر مبنای میزان تحمل ستون‌های ساختمان اصلی، در نظر گرفته گردد.

  •       اخذ مجوز لازم برای تغییر ارتفاع سازه از سوی شهرداری

یکی از نکات اجرای کانکس در پشت بام، در نظر داشتن ارتفاع این محصول و پرهیز از افزایش آن به طوری که بیش از حد مجاز ارتفاع ساختمان باشد، است. یکی از راه حل‌هایی که برای حفظ فضای داخلی کانکس در عین نداشتن ارتفاع بالا، ارائه می‌گردد، اضافه شدن طول این سازه می باشد این مورد، در رابطه با احداث اتاق بر روی پشت بام عملی نیست و نیاز است تا با حفظ ارتفاع استاندارد برای یک اتاق، مجوزهای نیاز برای افزایش ارتفاع سازه اصلی ساختمان از سوی شهرداری اخذ گردد.

طراحی سایت در کرج

چگونه کانکس ساخت در بام را سفارش دهیم

جهت سفارش این سازه که بسیار آسان میباشد، پس از تماس با شرکت کارشناس فنی به محل ساخت آمده و پس از برداشت از محل مورد نظر پلان سازه طراحی و به خریدار ارائه میگردد، پس از تایید پلان و قرارداد مراحل ساخت انجام میگیرد.

بیشتر بخوانیم : همه چیز درباره ی خرید کانکس

نکاتی که باید رعایت گردد

یکسری نکات در را در زمان خرید و ساخت کانکس ساخت در بام باید رعایت نمود که آنها را در متن زیر توضیح خواهیم داد.

  • عمر ساختمان بیش از 15 سال نباید باشد.
  • استفاده از متریال قوی و استاندارد.
  • اخذ مجوز از شهرداری منطقه.

سوال های متداول 

آیا وزنی که سازه دارد باعث تخریب بنا نمی شود؟

خیر، زیرا در این نوع کانکس از مصالحی استفاده می شود که سبک و با چگالی کم باشد. با انجام این کار باعث کاهش وزن کلی کانکس شده و از طرفی بار آن بصورت متمرکز به یک ناحیه فشار وارد نمی کند و وزن ان در تمام سطح پخش شده است . ولی نظر قطعی باید پس از اتمام کار توسط کارشناس فنی بعد از بازدید محل داده شود. به طور کل در 99 درصد مواقع مشکلی ندارد.

ساخت کانکس در پشت بام به چه مقدار به طول می انجامد؟

عموما بین سه روز تا یک هفته به طول می انجامد. البته بسته به اندازه و نوع مصالح آن هم بستگی دارد. برخی از سازه ها که  جزئیات زیادی دارند امکان دارد زمان بر باشد. که این جزئیات به سفارش مشتری بستگی دارد و ما همان ابتدا به شما اطالاعات دقیق می دهیم که تا چه زمانی کار تمام می شود تا مشتری بتواند برنامه ریزی دقیث داشته باشد.

چه نکاتی ساخت کانکس در پشت بام مهم است؟

توصیه می کنیم بعد از ساخت کانکس پیش ساخته در پشت بام حتما شاسی یا اسکلت آن به سازه اصلی بنا مهار شود تا در هنگام زلزله و  طوفان های شدید باعث حادثه نشود. البته این نکته مربوط به سازه های خیلی کوچک می شود که وزن آنها بسیار سبک است. اما در سازه هایی که ابعاد بزرگی دارند این که باد و طوفان توان جابجایی کانکس را داشته باشد کمی دور از ذهن است. اما برای اطمینان پیشنهاد میشه مهار بند هایی نیز برای سازه های بزرگ نیز در کانکس استفاده شود. نکته آخر مقاومت سقف و سازه ساختمان برای تحمل بار کانکس است.

قیمت کانکس ساخت در بام

قیمت این سازه با توجه به متراژ و نوع متریال مصرفی متغیر بوده و طبق استاندارد تولید به ازا هر متر مربع 25/00/000 تومان به بالا میباشد. جهت اطلاع از قیمت دقیق با ما در تماس باشید.