Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

download

درباره خرید کانکس

درباره خرید کانکس

در این مقاله قصد داریم جنس و قیمت و نکات خرید کانکس را مورد بررسی قرار دهیم. ابتدا تعریفی از کانکس داشته باشیم که با مفهوم آن آشنایی داشته باشیم. در واقع کانکس،  از یک یا چندین اتاقک ساخته شده، که در کنار هم قرار گرفته اند و مکانی قابل حمل را به وجود آورده است.

دلیل اصلی که از کانکس در مکان­های مختلف مانند نگهبانی، ساختمان­های مسکونی یا اداری استفاده می­شود این است که هم قابل جابه جایی هستند و هم مکانی سربسته و امن هستند. انواع مختلفی کانکس موجود می باشد که به دو دسته ثابت و چرخ دار تقسیم می شوند که ما در این مقاله به جزییات بیشتر آن نمی پردازیم.

کانکس­ها هر کدام با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف و… در مکان­های مختلف به گونه­ای که مناسب آن کار باشد به کار می­روند. اما .بیشترین کاربرد آن­ها در مکان­هایی است که امکان ساخت و ساز بتنی وجود ندارد که ما با خرید کانکس این مشکل را حل می­کنیم.

موارد مهمی که برای درباره خرید کانکس باید مورد توجه قرار بگیرد عبارتند از: جنس کانکس، قیمت انواع کانکس، بهترین نوع کانکس که در ادامه آن­ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خرید کانکس

به هنگام خرید کانکس باید بسیاری از نکات را در نظر گرفت اعم از: ابعاد و جنس و نوع کاربرد آن که قیمت آن­ها را تعیین میظ­کند. در ابتدا برای خرید کانکس باید هدف استفاده از آن مشخص شود.

بعد ابعاد آن و امکاناتی که باید داشته باشد را مدنظر قرار می­دهیم که گاهی برای خرید کانکس به راهنماهایی نیاز است که ما در سایت یووا در اختیار شما قرار خواهیم داد. نکات مهم در خرید کانکس متفاوت هستند و بسیاری از کانکس‌ها ظاهر یکسانی دارند اما مصالحی که در آن­ها به کار برده شده متفاوت است.

بهتر است لیستی از مشخصات فنی را برای خود تهیه کنید که به هنگام خرید کانکس راحت­تر بتوان انتخاب کرد و همان چیز موردنظر خود را تهیه نمود.

بیشتر بخوانیم : کانکس دست دوم و انواع آن

جنس کانکس

کانکس­ها از جنس ­های مختلفی ساخته می ­شوند. به هنگام خرید کانکس باتوجه به نوع نیاز و شرایط آب و هوایی نوع مواد به کار رفته در آن تعیین می ­شود. ولی عموما از جنس فلزات، پلاستیک، چوب، ساندویچ پانل و پی وی سی و… می­ باشند. اجزا اصلی آن عبارتند از: دیوار پیش ساخته، ورق گالوانیزه و پروفیل است.

این سازه‌ها قابل حمل هستند و در مواقعی که امکان ساخت بناهای سنتی نیست، از کانکس استفاده می‌کنیم. بدنه آن­ها دارای عایق پلی استایرن یا پلی اورتان است. در واقع کانکس یک کمپ فلزیاست که هر آن­چه که درون آن قرار دهیم را در مقابل عوامل محیطی ایمن نگه می­دارد.

از به کار بردن مصالح سبک و با کیفیت در ساخت کانکس باعث افزایش مقاومت و کیفیت آن در مقابل شرایط محیطی و زلزله می شود. ناگفته نماند، در گذشته از فلزاتی همچون آلومینیوم و آهن برای ساخت کانکس‌ها استفاده می­شده، اما امروزه ساندویچ پانل جایگزین این فلزات سنگین شده است که حمل و جابه جایی آن نیز راحت­تر است.

کانکس ساندویچ پانل نوعی کانکس است که ساختاری نسبتا سبک دارد و از دو ورق که میانه آن­ها یک لایه فوم عایق وجود دارد ساخته می­شود. دیواره­های خارجی آن از کامپوزیت است که موجب زیبایی آن می­شود و از سرامیک و پارکت برای کف کانکس استفاده می­کنند.

قیمت کانکس­ های اداری و مسکونی

قیمت کانکس­ ها بسته به اندازه و ابعاد و جنس آن متفاوت هستند که این­ها از عوامل تعیین­ کننده قیمت کانکس است.      کانکس مسکونیکانکس ویلایی ، به دلیل پیش ساخته بودن، مقاومت بالا و امکانات کامل، از کامل­ترین نوع کانکس هستند که ابعاد آن­ها از 200-30 متر مربع متغیر است.

از طرفی کانکس­ اداری متناسب با فعالیت کارمندان در ابعاد مختلف ساخته شده و قیمت آن­ها نیز به متر مربع محاسبه می­ شود که به هنگام خرید کانکس تعیین می­شود. قیمت­ کانکس­ های اداری به روز محاسبه می­شوند و معمولا هرچه مساحت بیشتر، قیمت آن کمتر است.

بیشتر بخوانیم : قیمت کانکس دست دوم

باکیفیت ترین نوع کانکس

کیفیت در خرید کانکس بسیار موثر است. کانکسی کیفیت بالاتری دارد که مقاوم­تر و طول عمر بیشتری داشته باشد. کانکس­های ساندویچ پانلی از باکیفیت­ترین نوع کانکس هستند که قیمت بالاتری نسبت به بقیه سازه­ها دارد اما طول عمر و مزیت­های بیشتری هم دارند.

در این نوع از کانکس ­ها، مواد اولیه مدرن­ تری به کار رفته. و جنس بدنه آن از فوم پلی اورتان استفاده شده است که شبیه یخچال بوده. و ساختار آن مناسب مناطق خیلی گرم و یا خیلی سرد است. سقف کانکس­های ساندویچ پانلی به صورت یک طرف شیب و یک طرف مسطح دیده می­شود که معمولا در گارگاه­های ساختمانی به کار گرفته می­شوند.

به هنگام خرید کانکس باید نکات ایمنی که موجب افزایش کیفیت و امنیت آن می­شود را هم مورد توجه قرار داد.

نکات کلی درباره خرید کانکس

نکات مهم  به هنگام خرید کانکس آن دسته از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرند. عواملی همچون شرایط آب و هوایی، محل قرار گیری کانکس، ابعاد آن، جنس و نوع کاربرد و فعالیتی که قرار است در آن صورت بگیرد. و حتی مدت زمانی که نیاز است این منازل در آن مکان مستقر شوند نیز بسیار مهم است زیرا باید از موادی در ساخت آن استفاده شود که بتواند زمان طولانی در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند، را زمان خرید کانکس باید مورد بررسی قرار داد.

و نکاتی همچون عایق بندی و نوع سقف آن در نقاط مختلف کشور نیز باید تعیین شود. در بعضی موارد  امکان تعمیر و تغییرات جزیی وجود دارد اما بهتر است از ابتدا همه­ی این موارد را زمان خرید کانکس مدنظر داشته باشیم.
طراحی سایت در کرج

مدت زمان استفاده از کانکس

از فاکتور های مهم در خرید کانکس مدت زمان استفاده از کانکس می باشد. کانکسی که برای پروژه چندماهه مورد استفاده قرار داد می شود در مقایسه با کانکسی که استفاده دائم دارد قطعا به لحاظ استحکام باید متفاوت ساخته شود. شما قادر هستید از کانکس های ضعیف تر در پروژه های چندماهه استفاده نمایید. این مسئله می تواند قیمت خرید کانکس را پایین اورد. اما باید در نظر داشت صرف در نظر گرفتن قیمت پایین تر شما را به مقصد نمی رساند. حتی زمانی که خرید کانکس به منظور استفاده کوتاه مدت می باشد، نباید از مقداری مشخص کانکس شما ضعیف تر باشد. مضاف بر این که خرید کانکس با مشخصات فنی خوب، دست شما را به هنگام فروش نیز باز می گذارد. پس در انتخاب کانکس صرفا قیمت ارزان تر را ملاک قرار ندهید.

نتیجه گیری

در این مقاله راهنمایی ­های مفیدی برای خرید کانکس گفته شده. و تمام عواملی که در قیمت آن موثر است را مورد بررسی قرار دادیم. از طرفی سقف­ های شیروانی به کار رفته ساختار خوبی برای نصب پنل خورشیدی و تامین برق این سازه­ ها می­ باشد. لوله کشی برق و آب و گاز به همراه عایق بندی سرما وگرما و صدا و مقاومت در برابر برف و باران و….. از دیگر نکات مورد توجه به هنگام خرید کانکس است.

از طرفی دلیل محبوبیت آن­ها نسبت به بناهای بتنی و سنتی سریع ساخت بودن آن­ها است. و در بخش کانکس ­های ساندویچ پانلی کیفیت آن را نسبت به دیگر مدل­ ها بررسی کردیم که برای خرید کانکس گزینه مناسبی محسوب می­ شوند. شرکت صنعتی یووا با بیش از 14 سال سابقه در پروژه های کانکس با متخصصین مجرب در زمینه طراحی کانکس و تولید و فروش انواع کانکس در خدمت مشتریان عزیز است.