Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

10

مشخصات فنی کانکس

مشخصات فنی کانکس

یک کانکس یا کانتینر حمل و نقل استاندارد یک واحدی است که از جنس فلز (معمولا فولاد) ساخته شده و ابعاد استانداردی دارد تا بتواند به راحتی در سیستم حمل و نقل کانتینری جهانی (اینترمودال) استفاده شود. این کانتینرها ابعاد استانداردی مانند 20 فوت، 40 فوت و 45 فوت دارند.

کانتینرهای حمل و نقل به طور کلی دارای دستگیره های برای بارگیری و تخلیه، درب‌های قفل‌شونده، و دیگر امکانات ایمنی و احکام است. آنها می توانند برای حمل و نقل بارهای مختلفی از اجناس مانند کالاهای غذایی یخچالی تا مواد خام استفاده شوند.

در ضمن، به عنوان یک ساختمان قابل حمل، کانتینرهای حمل و نقل برای مقاصد مختلفی از جمله اتاق‌های اداری، مسکونی، فروشگاه‌ها و حتی مدارس استفاده می شوند. این امر به این دلیل است که آنها به سرعت و به آسانی قابل جابجایی و جایگزینی هستند و از لحاظ ساختاری ایمنی و پایداری دارای استانداردهای بین المللی مورد قبولی هستند.

مراحل ساخت کانکس

مراحل ساخت کانکس حمل و نقل عموماً به شرح زیر است:

1. طراحی: ابتدا یک تیم طراحی طرح کلی کانتینر را تهیه می‌کند. این شامل ابعاد دقیق، جزئیات ساختاری و همچنین قوانین و استانداردهای مربوطه برای حمل و نقل بین‌المللی است.

2. تهیه مواد: برای ساخت کانتینر از موادی مانند ورق فولادی، فولاد ضد زنگ و ایزولاسیون حرارتی استفاده می‌شود. این مواد با دقت بالا تهیه می‌شوند تا به مرحله بعدی منتقل شوند.

3. برش و شکل دادن: مواد به موازات با طرح‌های طراحی شده برش داده می‌شوند و سپس به شکل‌های مورد نیاز اندازه گیری و شکل داده می‌شوند.

4. جوشکاری: اجزای مختلف کانتینر به یکدیگر جوش داده می‌شوند و سپس چک و تست های کیفیت انجام می‌شود تا از استحکام و ایمنی آنها مطمئن شوند.

5. ایجاد سازه: بعد از جوشکاری، اجزای مختلف مانند پوسته خارجی، عایق های داخلی و سازه های تقویتی جای می‌گیرند تا یک سازه سازگار و پایدار ساخته شود.

6. نصب تجهیزات: در این مرحله، تجهیزات مانند درب‌ها، پنجره‌ها و دستگیره‌ها نصب می‌شوند، همچنین اگر کانتینر به عنوان محل زندگی یا کاربری دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمامی امکانات لازم نیز نصب می‌شوند.

7. تست و بازرسی: در انتها، کانتینر یک فرآیند تست دقیق می‌گذراند تا از استحکام، ایمنی و استانداردهای مربوطه اطمینان حاصل شود. سپس بازرسی نهایی صورت گرفته و کانتینر برای حمل و نقل یا استفاده دیگر آماده می‌شود.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *