Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

کانکس و ساختمان های پیش ساخته یووا

4

روش ساخت کانکس

ساخت کانکس ها و یا سر پناه تقریبا روش هایشان یکسان می باشد و از مراحل خاصی برخودار هستند.
برای ساخت کانکس مسکونی با ویلایی تقربیا از یه روش مورد استفاده قرار می دهند.
نظر مشتریان از مهمترین موضوع در روش ساخت کانکس می باشد. در روش ساخت کانکس برای عایق بندی سقف و دیواره از ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می دهند . فضای داخلی کانکس ها نیز متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان در دست ساخت قرار میگیرد.

کارگاه کانکس سازی

کارگاه کانکس سازی یک محیط کاری است که به منظور ساخت و تولید کانکس های مسکونی، اداری و صنعتی ایجاد شده است. در این کارگاه، از مواد ساختمانی مانند فلز، بتن و پلاستیک استفاده می شود تا کانکس های با کیفیت و با دوام تولید شوند. همچنین، این کارگاه همچنین مسئول نصب و راه اندازی کانکس ها در محل مورد نظر مشتریان است. کارگاه کانکس سازی با توجه به نیازهای مختلف مشتریان، کانکس های مختلفی را تولید می کند که شامل کانکس های تک واحدی، دو واحدی، سه واحدی و حتی بزرگتر از آنها می باشد.

 طراحی کانکس

طراحی کانکس از مراحل دوم میباشدکه با استفاده از اطلاعات به ‌دست ‌آمده از صحبت‌ های مشتری و نیازهای او از سازه انجام می شود. این مرحله به ‌نحوی مرحله پیش ‌تولید محسوب می شود.

 تولید کانکس

پس از تایید مشتری طرح ها به سالن تولید منتقل میشوند. مدیر تولید نیز در این مرحله نقشه‌ ها را مورد بررسی قرار میدهد و دستور ساخت را امضا می ‌کند. سپس ناظر و مجری تولید کانکس را مشخص می ‌کند. هر کانکس باید دارای یک ناظر به همراه تیم مجری و تکنسین ‌های فنی باشد.

ساخت اسکلت کانکس

اسکلت بندی کانکس در روش ساخت اسکلت کانکس با توجه به نقشه های درخواستی خریدار در دو حالت روتین یا سفارشی در دست تولید قرار میگیرد.
سازه فلزی در یک کانکس در کف، بدنه و سقف کانکس با قیر بندی خاص و پروفیل کشی استاندارد انجام میگردد . جهت تکمیل کار به واحد تولید و بعد از تایید کنترل کیفی منتقل میشود. در روش ساخت اسکلت کانکس با عایق متحرک، اسکلت بصورت شبکه ای انجام میگردد . برای جلوگیری از زنگ زدگی اسکلت از ضد زنگ مورد استفاده قرار داده میشود نحوه ساخت کانکس در پروژه های چند طبقه یا بزرگ به این صورت می باشد . که اسکلت از صفر تا صد در محل پروژه حتی در ارتفاع زیاد توسط افراد مجرب انجام میشود .

عایق ‌کاری کانکس

عایق کاری از دیگیر مراحل روش سخت کانکس می باشد که حائز اهمیت است. باید به عایق ‌کاری کانکس توجه ویژه ‌ای گردد. چرا که این کار موجب مصرف بهینه انرژی می ‌گردد. کانکس ها از یک ورقه فلزی تولید شده‌ اند. به خوبی با محیط تبادل برقرار می‌ کنند و رسانای خوب گرما می ‌باشند. این سبب میگردد که انرژی هدر برود. اما پانل ‌ها مانند پانل ‌های ساندویچی با فومی تراکم بالایی دارند و موجب مصرف بهینه انرژی می‌ شوند.

تزئین و رنگ امیزی کانکس

این مرحله از مراحل تولید کانکس مانند مرحله نازک‌ کاری در کار ساختمانی است که تزیین کانکس نامیده میشود. تزیین از مراحلی چون نصب درب ‌ها و پنجره ‌ها ، پوشش داخلی و خارجی سازه ، عایق ‌بندی کمد درزگیری، اجرای کف و کف ‌پوش ، سیم‌کشی و نصب چراغ ‌های داخلی و خارجی ، نصب کلید و پریزها و … برخوردار است. اگر سازه دارای سرویس بهداشتی و آشپزخانه باشد باید مراحل لوله‌کشی آن نیز انجام گردد.
رنگ امیزی هم در این مرحله صورت میگیرد البته بعضی سازه‌ ها نیاز به رنگ ‌آمیزی ندارند اما برخی‌ ها مانند نوع کامپوزیتی آن،  نیاز به رنگ ‌آمیزی دارند.
رنگ‌ آمیزی کانکس از مؤلفه‌ های بسیار مهم و کاربردی در ساخت کانکس است. تمامی امکاناتی که در خانه ‌های مسکونی مشاهده میکنید مانند حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق‌خواب، پذیرایی و غیره در ساخت کانکس ها نیز امکان ‌پذیر هستند.

 تحویل کانکس

این بخش آرین قسمت است که کانکس آماده‌ شده به مشتری تحویل داده می ‌شود. این مرحله در بیشتر مواقع تحویل کانکس ویلایی به صورت حضوری و درب کارخانه می ‌باشد و خریدار باید سازه موردنظر را تا مکانی که می‌ خواهد حمل نماید. اما برخی موارد نیز وجود دارند که امکان دارد از طرف تولید کننده جهت نصب کانکس به محل ارسال گردد. این در مورد سازه ویلایی می باشد که دارای ابعاد بزرگ بوده و به‌ صورت چند قلو ساخته می ‌گردد.

انواع کانکس

  1. کانکس مسکونی: این نوع کانکس برای استفاده به عنوان خانه مسکونی طراحی شده است و معمولاً دارای یک یا دو اتاق خواب، حمام و آشپزخانه است.
  2. کانکس اداری: این نوع کانکس برای استفاده به عنوان دفتر، محل کار و یا مغازه طراحی شده است و معمولاً دارای چند اتاق، حمام و فضای پذیرایی است.
  3. کانکس صنعتی: این نوع کانکس برای استفاده به عنوان کارگاه، انبار و یا محل تولید طراحی شده است و معمولاً دارای فضای بزرگی برای قرار دادن ماشین آلات و تجهیزات صنعتی است.
  4. کانکس فروشگاهی: این نوع کانکس برای استفاده به عنوان فروشگاه، رستوران و یا کافه طراحی شده است
  5. کانکس آموزشی: این نوع کانکس برای استفاده به عنوان کلاس درس، آموزشگاه و یا مرکز آموزشی طراحی شده است.

مقاومت کانکس فلزی

کانکس‌های فلزی به دلیل جنس ساختار فلزی‌شان، معمولاً دارای مقاومت بالاتری در برابر حریق هستند. این نوع کانکس‌ها عموماً از جنس فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و در برابر آتش، مقاومت بیشتری دارند.

فلز، به دلیل دارا بودن نقاط ذوب بالا، در برابر حرارت شدید و آتش، مقاومت بیشتری دارد. همچنین، کانکس‌های فلزی معمولاً دارای سیستم‌های آتش‌نشانی و خاموش‌کننده حریق هستند که در صورت وقوع حریق، به کاهش خطرات و خسارات ناشی از آتش می‌تواند کمک کند.

بنابراین، کانکس‌های فلزی در برابر حریق معمولاً دارای مقاومت بیشتری هستند. اما با این حال، بهتر است همیشه از میزان مقاومت کانکس در برابر حریق اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز، از راهکارهای دیگری همچون استفاده از پوشش‌های ضد حریق و سیستم‌های آتش‌نشانی استفاده کنید.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *